Pomoc - mPOS Paymax

W czym możemy Ci pomóc?

O nas

Kim jesteśmy?

  • Jesteśmy pierwszym polskim dostawcą rozwiązania mPOS, umożliwiającego przyjmowanie płatności kartami płatniczymi z wykorzystaniem czytnika kart oraz telefonu/ tabletu
  • Nasz spółka posiada unikalne na polskim rynku know-how, z ofertą rozwiązań dla Klientów z różnych segmentów rynku
  • Jesteśmy spółką akcyjną finansowaną w 100% kapitałem polskim i posiadamy stabilne zaplecze finansowe
O mPOS Paymax – co to jest, ile kosztuje i jak go otrzymać?

Co to jest mPOS Paymax?

  • mPOS Paymax rewolucjonizuje sposób obsługi Klienta – pozwala Ci przyjąć od Klienta płatność kartą płatniczą gdziekolwiek jesteś i kiedy tylko chcesz, gdyż urządzenie jest mobilne, lekkie, kieszonkowych rozmiarów i działa bezprzewodowo
  • mPOS Paymax to rozwiązanie pozwalające przyjmować płatności kartami płatniczymi przy użyciu smartfona lub tableta we współpracy z urządzeniem mPOS Paymax
  • Możesz z łatwością mieć mPOS Paymax zawsze przy sobie – w kieszeni, w torebce lub zawieszony na szyi dzięki dołączonej smyczy
  • Dowiedz się więcej o korzyściach, jakie daje Ci mPOS Paymax
Jakie urządzenia są potrzebne, aby móc korzystać z usługi mPOS Paymax?
  • Aby korzystać z rozwiązania mPOS Paymax wystarczy smartfon lub tablet z systemem operacyjnym Android
    (w wersji od 4.1 do 6.0) oraz urządzenie mPOS Paymax
  • Urządzenie mPOS Paymax to małe kompaktowe urządzenie wielkości kieszonkowego kalkulatora, wyposażone
    w czytnik kart (chip i magnetycznych) oraz klawiaturę   do wprowadzenia numeru PIN
  • Urządzenie mPOS Paymax kupisz u nas w pełni online tutaj
Jak to działa?
  • Wprowadzasz kwotę transakcji na smartfonie lub tablecie, w aplikacji Paymax mPOS (bezpłatna aplikacja w Google Play/ Sklep Play); możesz też wprowadzić nazwę/ opis transakcji
  • Kwota transakcji pojawia się na ekraniku urządzenia mPOS Paymax (urządzenie mPOS Paymax łączy się bezprzewodowo, przy pomocy Bluetooth, z aplikacją na smartfonie/ tablecie)
  • Przykładasz lub wprowadzasz kartę płatniczą do urządzenia mPOS Paymax, a Klient wprowadza numer PIN na jego klawiaturze. Numer PIN potrzebny tylko dla kwot powyżej 50 zł
  • Transakcja jest realizowana
  • Możesz zaoferować Klientowi potwierdzenie transakcji - wysyłane mailem lub SMS-em 
 Jakie karty płatnicze są akceptowane przez mPOS Paymax?
  • Akceptowane są karty płatnicze VISA, Visa Electron, V PAY, MasterCard oraz Maestro wyposażone w chip EMV dla transakcji stykowych
  • Jako rozwiązanie zapasowe mPOS Paymax umożliwia też akceptację karty poprzez odczytanie danych z paska magnetycznego
 Jak Paymax zapewnia bezpieczeństwo transakcji?
  • Twoje dane i dane transakcji są bezpieczne, gdyż spełniamy wszystkie niezbędne standardy bezpieczeństwa
  • Uzyskaliśmy wszystkie certyfikacje wymagane przez Agentów Rozliczeniowych, organizacje VISA i MasterCard; nasz system posiada również certyfikat PCI DSS
  • Szczegółowe informacje dotyczące bezpieczeństwa można znaleźć w zakładce Bezpieczeństwo
 W jaki sposób mogę otrzymać mPOS Paymax?
  • Usługę i urządzenie mPOS Paymax otrzymasz nie wychodząc z domu, w pełni online
  • Wystarczy, że wejdziesz na wniosek online, podasz dane swojej firmy oraz zapłacisz online
  • Następnie kurier dostarczy Ci urządzenie, a Ty ściągniesz bezpłatną aplikację z Google Play/ Sklepu Play
  • Urządzenie możesz zacząć używać po akceptacji agenta rozliczeniowego (poinformujemy Cię o mailem o akceptacji agenta rozliczeniowego, zwykle jest to w ciągu kilku dni roboczych)
  • Masz aż 30 dni, w czasie których możesz zwrócić urządzenie, a my zwrócimy Ci jego koszt
Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy o współpracy z Paymax?
  • Tutaj znajdziesz listę dokumentów w zależności od formy prawnej Twojej firmy/organizacji

  • Dokumenty powyższe dostarczasz nam w formie elektronicznej, ładując je do naszego systemu w trakcie wypełniania wniosku online
Jakie opłaty są związane z korzystaniem z rozwiązania mPOS Paymax?
  • mPOS Paymax dostaniesz na własność za jednorazową opłatą i pozostanie on Twoją własnością już na zawsze
  • To zupełnie inaczej niż w tradycyjnych terminalach, gdzie płacisz abonament od kilkudziesięciu nawet do 100 zł każdego miesiąca
  • Dzięki termu rozwiązanie mPOS Paymax jest konkurencyjne – to się po prostu opłaca
  • Informację o cenie znajdziesz tutaj; do korzystania z rozwiązania potrzebujesz urządzenie mPOS Paymax oraz usługi podstawowe. Usługi dodatkowe oraz urządzenia dodatkowe możesz dokupić jeśli zechcesz
Jak zrezygnować z mPOS Paymax?
  • Jeśli nie jesteś zadowolony z rozwiązania mPOS Paymax, to będzie dla nas bardzo cenne, jeśli zechcesz podzielić się z nami opinią co powinniśmy poprawić – będziemy wdzięczni za mail na adres wskazany tutaj
  • Jeśli chcesz odstąpić od umowy w trakcie pierwszych 30 dni od zawarcia i otrzymać zwrot kosztów urządzenia, to prosimy, prześlij do nas dokument Odstąpienia od umowy (wskazany w linku powyżej lub napisany odręcznie) oraz dołącz do przesyłki urządzenie. Zwrot kosztów otrzymasz na rachunek bankowy
  • Wypowiedzenie umowy (czyli rezygnację po okresie pierwszych 30 dni) prześlij do Paymax na adres wskazany tutaj oraz do agenta rozliczeniowego (adres wskazany na umowie z agentem rozliczeniowym), a rozwiązanie umów nastąpi zgodnie z terminami wypowiedzenia wskazanymi w tych umowach
Jak używać mPOS Paymax?

W jaki sposób pobrać aplikację Paymax mPOS?

  • Aplikacja jest dostępna bezpłatnie w sklepie internetowym Google Play/ Sklep Play
Jak uruchomić urządzenie mPOS Paymax?
  • Instrukcję znajdziesz w pudełku, w którym otrzymasz lub otrzymałeś urządzenie mPOS Paymax oraz tutaj: www.paymax.pl/instrukcja
Jak przeprowadzić transakcję?
  1. Uruchom aplikację Paymax mPOS na swoim smartfonie lub tablecie
  2. Włącz urządzenie mPOS Paymax
  3. Sprawdź, czy data i czas w Twoim smartfonie lub tablecie są poprawnie skonfigurowane (najlepiej w ustawieniach automatycznej konfiguracji czasu)
  4. Kliknij przycisk ROZPOCZNIJ TRANSAKCJĘ
  5. Postępuj zgodnie z kolejnymi krokami wskazanymi przez aplikację
Gdzie znajdę instrukcję obsługi urządzenia mPOS Paymax?
  • Instrukcja obsługi jest dołączona do pudełka z urządzeniem mPOS Paymax; można ją także pobrać w tutaj: www.paymax.pl/instrukcja
Jak wysłać Klientowi sms lub e-mail z potwierdzeniem transakcji
    1. Po zaakceptowaniu transakcji wybierz odpowiedni przycisk potwierdzenia transakcji: SMS lub MAIL
    2. Na numer telefonu Klienta lub na jego adres mailowy - w zależności od wybranej opcji – zostanie wysłane potwierdzenie transakcji
Jak zgłosić kolejnego użytkownika konta w Paymax?
      • Po zalogowaniu się na swoim koncie w Paymax Online możesz zgłosić dowolną liczbę kolejnych użytkowników, określając ich uprawnienia do korzystania z konta
      • Użyj adresu email i hasła, jakie nadałeś sobie przy wypełnianiu wniosku online o mPOS Paymax
W jaki sposób zmienić dane użytkownika konta?
    • Aby dokonać zmiany danych kontaktowych wybranego użytkownika należy:
    1. Zalogować się w Paymax Online; przy logowaniu użyj adresu email i hasła, jakie nadałeś sobie przy wypełnianiu wniosku online o mPOS Paymax
    2. Wejść do zakładki „Administrator”
    3. Kliknąć na dane kontaktowe (opcja „zmień”) i wprowadzić żądane zmiany
Zwrot i unieważnienie transakcji
W jaki sposób mogę wykonać transakcję zwrotu transakcji?
W Paymax Online (portal.paymax.pl) w Historii transakcji należy wyszukać transakcję, która ma podlegać zwrotowi, rozwinąć jej szczeg&ocute;ły, wybrać „Transakcje pochodne”, a następnie „Zwrot”. Na wyświetlonym ekranie należy wpisać kwotę, jaka ma być zwrócona.
Instrukcja dla transakcji zwrotu i unieważnienia
Czy Klient otrzyma potwierdzenie zwrotu transakcji (sms, email)?
Paymax Online umożliwia wysłanie potwierdzenia drogą mailową. Wystarczy w Histor ii transakcji rozwinąć szczegóły zwróconej transakcji, kliknąć przycisk: „Wyślij potwierdzenie”. Pojawi się ekran z polem na wpisanie adresu email odbiorcy. Po wpisaniu adresu email Klienta należy kliknąć przycisk: „Wyślij”, co spowoduje wysłanie maila zawierającego potwierdzenie transakcji zwrotu.
Czy w przypadku wykonania zwrotu transakcji zostanie pobrana prowizja?
W przypadku zwrotu transakcji Agent rozliczeniowy pobierze od Akceptanta prowizję procentową taką samą jak przy transakcji pierwotnej.
Czy możliwy jest częściowy zwrot transakcji?
Tak. Możliwy jest częściowy zwrot transakcji. W oknie na wpisanie kwoty zwrotu można wpisać dowolną kwotę, nie większą niż kwota transakcji pierwotnej.
Z czyich pieniędzy dokonywany jest zwrot środków na rachunek karty płatniczej Klienta?
Zwrot środków na rachunek karty płatniczej Klienta dokonywany jest ze środków Agenta rozliczeniowego. Następnie Agent rozliczeniowy pobierze środki z kolejnych transakcji w celu zrekompensowania zwrotu transakcji. Jeżeli w ciągu 2 tygodni od daty transakcji zwrotu suma transakcji będzie mniejsza od kwoty wykonanego zwrotu, Agent rozliczeniowy wyśle list z prośbą o uregulowanie kwoty. Informacje o transakcji zwrotu będziesz mógł sprawdzić na zestawieniu sumarycznym dołączonym do faktury.
Czy można unieważnić transakcję zwrotu czyli zrezygnować ze zwrotu?
Tak. W Paymax Online (portal.paymax.pl) w Historii transakcji należy wyszukać transakcję, która ma zostać unieważniona, rozwinąć jej szczegóły, wybrać „Transakcje pochodne”, a następnie „Unieważnienie”. Na wyświetlonym ekranie wystarczy potwierdzić transakcję unieważnienia klikając przycisk: „Zapisz”.
Gdzie mogę sprawdzić, czy prawidłowo została wykonana transakcja zwrotu?
Informację o prawidłowym wykonaniu transakcji zwrotu można sprawdzić w Paymax Online (portal.paymax.pl) w Historii transakcji. Po odświeżeniu strony transakcja zwrotu pojawi się jako
nowa transakcja, ale z ujemną kwotą
Czy posiadacz karty ponosi jakiś koszt zwrotu transakcji?
Posiadacz karty nie ponosi żadnego kosztu.
Jak szybko zwrócone środki trafią na konto Klienta/posiadacza karty?
Agent rozliczeniowy w dniu wykonania transakcji zwrotu niezwłocznie wykona zlecenie przelewu środków do banku. Jednak zwrot środków na konto Klienta uzależniony jest od procedur banku, w którym Klient posiada konto i może nastąpić do 30 dni od daty przeprowadzenia transakcji zwrotu.
Czy mogę wykonać zwrot na kartę inną niż karta, którą została wykonana transakcja sprzedaży?
Zwrot środków możliwy jest jedynie na kartę, którą została wykonana transakcja sprzedaży.
Jak uzyskać pomoc techniczną?

Kontakt do nas

  • Napisz do nas na adres pomagamy@paymax.pl lub zadzwoń na nr tel. +48 22 718 30 10, pn – pt, godz. 9:00 – 17:00
Podczas pracy w aplikacji mobilnej pojawił się niezrozumiały komunikat, gdzie mogę sprawdzić co on oznacza?
  • W poniższej tabeli możesz sprawdzić co oznacza dany komunikat i jak rozwiązać taką sytuację
  • Jeżeli nie będzie to wystarczające, to zgłoś problem do nas, tel. +48 22 718 30 10, pn – pt, godz. 9:00 – 17:00
Pomoc Paymax - kropki

Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji oraz w celu usprawnienia funkcjonowania witryn serwisu www.paymax.pl, korzystamy z technologii plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki www. Dalsze korzystanie z witryny serwisu www.paymax.pl oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegółowe informacje o plikach cookies zawarte są w Polityce Prywatności